Bolat: Türkiye’yi markalarıyla yükselen bir küresel güç yapacağız
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, İstanbul’da düzenlenen Turquality Vizyon Buluşması ve Markalaşma Konferansı'na katıldı.
Ticaret Bakanı Bolat, İstanbul’da, ülkenin markalaşma serüvenine yön veren çok kıymetli bir buluşmada; Turquality ailesi, iş dünyası, ihracatçılar, akademisyenler ve paydaşlarla aynı çatı altında bir araya geldiklerini bildirdi.
Turquality programının, tam 20 yıldır Türkiye’nin kalkınma hamlesine eşlik eden, dünyada ilk ve tek marka destek programı vasfıyla ülkenin küresel rekabet gücünü artıran stratejik bir vizyon projesi olduğunu belirten Bakan Bolat, “Bu program, firmalarımızı yalnızca ihracat yapan birer üretici olmaktan çıkararak; kendi hikayesini yazan, dünyaya kendi imzasıyla açılan küresel markalara dönüştüren çok yönlü bir dönüşüm mekanizmasıdır.” dedi.
Bakan Bolat, konferansta Türkiye ekonomisinin güçlü büyüme görünümünü, ihracattaki tarihi artışı ve Pazar çeşitlendirmesindeki başarılarını, Turquality programının firmalara kazandırdığı stratejik kapasiteyi, markalaşma süreçlerinin insan kaynağından tedarik zincirine, finansmandan dijitalleşmeye uzanan geniş yelpazesini ayrıntılarıyla ele aldıklarını ifade ederek, şunları kaydetti:
“Sadece 2025 yılında Turquality kapsamındaki firmalarımıza sağladığımız destek 7 milyar TL’nin üzerine çıkmış durumda. Bu firmalarımız, bugün Türkiye ihracatının yaklaşık yüzde 14’ünü tek başına gerçekleştiren güçlü bir ekosistem oluşturuyor. Programın 20 yıllık başarı yolculuğu; 366 firmanın 397 markası, 107 ülkede yürütülen tanıtım ve pazarlama faaliyetleri, 4 bini aşan yurt dışı dağıtım kanalı ile Türkiye’nin küresel marka varlığını sürekli büyütüyor.”
Bakan Bolat, “Bugünkü programımız vesileyle markalaşma yolculuğunda örnek başarılara imza atan firmalarımıza ödüllerini takdim ederek, ülkemizin marka kapasitesine değer katan tüm girişimlerimizi kamuoyuyla paylaştık. Bu ödüller, sadece geçmiş çalışmaların bir takdiri değil; Türkiye’nin küresel marka hedeflerine olan güçlü inancımızın da bir göstergesidir.” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin otomobil markası TOGG’un, Turquality programı kapsamına kabul edildiğine dikkati çeken Bakan Bolat, “Bu adım, Türkiye’nin teknoloji ve sanayi gücünün küresel marka iddiasını tescilleyen tarihi bir eşiktir. Programımızın başarısının arkasında, kamu–özel sektör iş birliğinin güçlü bir şekilde işlemesi, ihracatçılarımızın cesareti, yönetici ve uzmanlarımızın emeği, Turquality ekosisteminin vizyoner yaklaşımı bulunmaktadır.” diye konuştu.
Bolat, “Hep birlikte, Yüce Allah’ın izni ile Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın Türkiye Yüzyılı vizyonu doğrultusunda; Türkiye’yi, markalarıyla yükselen bir küresel güç yapacağız inşallah.” dedi.
Hibya Haber Ajansı